August 28, 2008

Doaku buat insan yg kukenali...

Semlm aku g tgk kak mas (isteri abg man lib.) yg sedang sakit, dgn puan aminah, en.wan dan najwa di hospital Putrajaya. Sedih dan simpati..hanya tu yg mampu aku ucapkan. Tapi jelas diwajah kak mas dia kelihatan tabah dan kuat...

Disebalik kelembutan wajah dan bicara dia, kak mas masih mampu tersenyum wpun terpaksa menahan kesakitan ketika kami melawat dia. Aku sentiasa mendoakan kesejahteraan kak mas, abg man sekeluarga. Insyaallah.

Ya Allah, ringankanlah kesakitan yg ditanggung kak mas. Amin.

August 22, 2008

Renungan Hamba - Missile

Selalu kusesali dosa dan selalu kuulang kembali dan kau masih memberi kebahagiaan kubukan hamba pilihan
ALLAH berfirman
wahai manusia…
AKU heran pada orang yang yakin akan kematian tapi hidup bersuka ria
AKU heran pada orang yang yakn akan pertanggungjawaban segala amal perbuatan diakhirat tapi ia asik mengumpulkan dan menumpuk harta benda
AKU heran pada orang yang yakin akan kubur tapi ia tertawa terbahak – bahak
AKU heran pada orang yang yakin akan adanya alam akhirat tapi ia menjalani kehidupan dengan bersantai santai
AKU heran pada orang yang yakin akan kehacuran dunia tapi ia menggandrunginya
AKU heran pada intelektual yang bodoh dalam soal moral
AKU heran pada orang yang bersuci dengan air sementara hatinya masih tetap kotor
AKU heran pada orang yang sibuk mencari cacat dan aib orang lain sementara ia tidak sadar sama sekali terhadap cacat yang ada pada dirinya sendiri
AKU heran pada orang yang yakin bahwa ALLAH senantiasa mengawasi segala perilakunya tapi ia berbuat durjana
AKU heran pada orang yang sadar akan kematiannya kemudian akan tinggal dalam kubur seorang diri lalu dimintai pertanggung jawaban seluruh amal perbuatannya tapi ia berharap belas kasih dari orang lain
Sungguh tiada Tuhan kecuali AKU dan Muhammad adalah hamba dan utusan KU

ALLAH berfirman:
AKU bersaksi bahwa tiada Tuhan selain AKU, tiada sekutu bagi KU dan Muhammad adalah hanba dan utusan KU
Barang siapa tidak mau menerima suratan nasib yang telah AKU putuskan, tidak bersabar atas segala cobaan yang AKU berikan, tidak mau berterima kasih atas segala nikmat yang AKU curahkan dan tidak mau menerima apa adanya atas segala yang AKU berikan maka sembahlah Tuhan selain AKU, barang siapa yang susah karena urusan dunia sama saja ia marah kepada KU

Barang siapa mengadukan musibah yag menimpa dirinya pada orang maka ia sungguh – sungguh telah berkeluh kesah pada KU
barang siapa tidak bertambah tingkat penghayatan keagamannya sungguh ia dalam keadaan selalu berkurang
barang siapa yang terus menerus dalam keadaan berkurang kematian adalah jauh lebih baik

Back to *
Allah berfirman
Wahai manusia terimalah anugerah yang KU berikan dengan lapang dada maka engkau tidak akan berharap pada pemberian orang lain, tinggalkanlah rasa dengki maka engkau akan terhindar dari kegelisahan hidup, hindari perbuatan haram maka engkau aman dari kerancuan dalam keraguannya
Barang siapa mampu menjaga diri dari membicarakan kejelekan orang lain maka kecintaan ku akan AKU anugerahkan kepadanya
barang siapa yang mengisolasikan diri dari kerumunan orang maka ia terhindar dari pengaruh jeleknya
Barang siapa mampu mambatasi diri dari berbicara yang tidak ada gunanya itu menandakan kematangan kalnya
barang siapa menerima dengan lapang dada atas pemberian ALLAH yang sedikit maka ia penuh percaya pada ALLAH

ALLAH berfirman:
wahai manusia barangsiapa berduka karena persolan dunia maka ia hanya akan kian jauh dari ALLAH kian nestapa didunia dan semakin menderita diakhirat
ALLAH akan mengjadikan hati orang tersebut dirundung duka selamanya, kebingungan yang tak berakhir, kepapaan yang berlarut – larut dan angan – angan yang selalu mengusik ketenangan hidupnya.
Wahai manusia hari demi hari usia mu kian berkurangsementara engkau tidak pernah menyadarinya, setiap hari AKUmendatangkan rizki kepadamu sementara engkau tak pernah memujiku, dengan pemberian yang sedikit engkau tidak pernah mau lapang dada, dengan pemberian yang banyak engkau tidak juga merasa kenyang, wahai manusia setiap hari AKU mendatangkan rezeki untuk mu sementara setiap malam malaikat datang kepada KU dengan membawa catatan amal jelekmu, engkau makan dengan lahap rezeki KU namun engkau tak pernah segan - segan pula berbuat durjana kepadaKU, AKU kabulkan jka engkau memohon kepada kukebaikan ku takpernah putus – putus mengalir untuk mu, namun sebaliknya catatan kejelekanmu sampai kepada KU tidak henti, AKUlah pelindung terbaik untukmu, sementara engkau hamba terjelek bagiku, kau rauf segala apa yang KU berikan untuk mu, KUtutupi kejelekan – demi kejelekan yang kau perbuat secara terang-terangan, AKU sungguh – sunnguh malu kepadamusementara engkau sedikitpun tak pernah malu kepadaku, kau melupakan diriku dan mengingat yang lain, kepada manusia engkau merasa takut sedangkan kepadaku engkau merasa aman – aman saja, pada manusia engkau takut dimarahi tapi pada murkaku engkau tak perduli..

ASTAGHFIRULLAHAL AZHIM..

August 21, 2008

Aku & Perfume

Salah satu perkara yg amat penting bagi aku adalah perfume. Aku suka minyak wangi, dan aku suka bau yg wangi2..merangsang mood, dan mengurangkn stress. Mungkin. Tapi ari ni adalah ari kedua aku tak pakai minyak wangi ketempat kerja atau bila keluar. Aku tahan diri aku dari memakainyer wpun aku amat menyukainyer. Baik dirumah ataupun masa nak keluar aku dah biasa pakai...tak kiralah sama ada pas mandi, berjaga ataupun nak tidur. Siang atau malam. Yg penting wangi. Nampaknyer pas ni perfume yg berbotol-botol dlm almari aku hanya akan aku pakai bila dirumah jer. Biarlah tak harum semerbak masa keluar atau bekerja pun...asalkn x masam...memandangkn itu lah yg dituntut.

August 10, 2008

2nd day - 9th MMU Convocation

Erm...second day MMU Convocation..letih sgt. Now almost 5.40 morning. Aku kuar umah tadi sebelum kul 5.00am. Letih semlm lom ilang dah tambah letih ari ni lak....tapi perjuangan mesti diteruskan...
k aku kena g grand hall skang

August 08, 2008

A leather Snake Car










Dangerous Shampoo!!!

Banned By Dubai Government!!
CLEAR , FRUCTIS ,
Vo5
, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal , Body Shop
All these Shampoos use a chemical called SLS which is actually a floor cleaner. They are used so as to produce more foam.
Imagine what a floor cleaner can do to you hair and scalp. It will damage the very roots of your scalp.

Check out for SLS in toothpaste too!!!
Use the ones which are free from this extremely harmful chemical.

Type in "SLS Free Shampoo" or "SLS Free Toothpaste" in Google.com to get a list of companies selling safe products.



August 07, 2008

This is called luck.

A New York man retired. He wanted to use his retirement money wisely, so it would last, and decided to buy a home and a few acres in Portugal. The modest farmhouse had been vacant for 15 years; the owner and wife both had died, and there were no heirs.
The house was sold to pay taxes. There had been several lookers, but the large barn had steel doors, and they had been welded shut. Nobody wanted to go to the extra expense to see what was in the barn, and it wasn't complimentary to the property anyway...so, nobody made an offer on the place.
The New York guy bought it at just over half of the property's worth, moved in, and set about to tear in to the barn.....curiosity was killing him. So, he and his wife bought a generator, and a couple of grinders.......and cut thru the welds.

What was in the barn...........................?














Bloody WICKED

. ALL UP VALUED AT $35 MILLION NZ DOLLARS
. THIS IS A TRUE STORY THE MAN AND HIS WIFE HAD FULL CLAIM TO THE LOT.