March 19, 2009

Bila aku tak nak....!

4 comments:

Anonymous said...

bkn je pmpuan, lllki pn ada mslah. better pmpuan kne bincg ngan pmpuan tp persekitaran dia sje, jgn smpi memburukan pihk stu lg... ble sesorg itu meluah, mgkin dia akan luah bnda tersorok, hal suami ke, tp kte plak nasihat kite dr sudut mane...hati kte, hti pmpuan? salah kalu gtu. kte bg pndgn secara general, sudut islam. awk kta awk single, sdgkan dia dah kahwin(?), so nasihat awk tdk menepati secara praktikalinya.. teori je tu. pe pn kepercayaan awk utk kwn meluah, tnda awk msih dlm harapan org. tahniah.

SUZI said...

Sy berpendapat segala nasihat mestila secara rasional, bukan emosional. no matter what our marital status is. Bahu yg memikul tak sama dgn mata yg memandang. jadi sy kena melihat dari kedua2 sudut sebelum bagi nasihat atau pandangan pada kawan2 saya.

Anonymous said...

basically, nasihat secara rasional tp kdg2 kte terbwk2 ngan emosional. ngan sbb kesian, kte akan beri nasihat. awk tlh diberi kepercayaan utk tmpt dia meluah, nmun spt sya katakan...jgn smpai ke tmpt yg jauh tersorok, rahsia suami isteri (cthnya) kte pn nasihat mcm kte tau lak. pe pun memg awk dh diberi kprcayaan org....tahniah sekali lg.

SUZI said...

perempuan memang suka bercerita & mengadu (x semua), tambah lagi kalau masa bermasalah. saya lebih suka mendengar dr bercerita. wpun dia kawan baik sy tapi sy tak pernah kenal suami dia cuma pernah nampak dr jauh & tgk gambar masa dorang belum kawin. jadi sy x ingat bagaimana rupa suami kawan baik sy ni.. :)