June 08, 2009

Pulau Langkawi - 3

Pulau Beras Basah. Aku pun tak tahu kenapa pulau ni dipanggil pulau beras basah. Aku kena study dulu lam internet or buku-buku kenapa ianya dipanggil beras basah.
Pemandangannyer not bad. Ramai jugak pelancong yang datang ke Pulau Beras Basah ni..ada yg mandi-manda, ada yg berjemur..dan ada gak yg meronda ngan boat. Mcm2 aktiviti.
Antara perserta seminar yg menikmati suasana Beras Basah. Tapi bukan aku (eheh cam tajuk lagu plak) Aku kan yg tukang ambil pic ni, so camana plak bleh jadi aku..kak ribut kot..uhuhu.
Actually, hanya dua pulau yg kami lawati selain tempat tinggal helang tu. Beras Basah & Dayang bunting.
Hanya 76 peserta mengikuti aktiviti Island Hopping, manakala peserta selebihnya plak mengikuti sesi melawat sekitar langkawi - mahsuri etc. Dan kami cuma boleh memilih salah satu aktiviti jer..(ewah2 nak dua2 aktiviti plak..nak dua2 pergi bercuti sendiri la)
Beras basah ni kalau nak mandi-manda pun boleh. Sediakan pakaian mandi jer. (memang sah awek didlm gambar2 ni adalah kak ribut, kerana tak jauh dari camera woman. --aku la camera woman tu--

No comments: