January 28, 2010

Mystery Holes in The Earth

Mirny Diamond Mine , Siberia

Glory hole-Monticello Dam-California
Kimberley Big Hole – South Africa
Kimberley Big Hole – South Africa
Guatemala City
Blue Hole - Belize City

Blue Hole - Belize City

Japanese Neon Lamp Fighting!







Anaconda Solar Powered Stadium

World's First Anaconda Solar Powered Stadium In Taiwan







January 27, 2010

Menghina Dan Dihina

Di petang yg hening ini, diluar angin bertiup lembut sepoi2 bahasa..(aku nampak daunan pokok bergerak2 dari tingkap kaca cermin ni) Dan.......Aku terasa nak mengomel sikit.........

Sekarang kecoh pasal aduka taruna yg menghina almarhum sultan johor. Entahlah, aku tak peduli sangat tentang mana2 sultan & raja2 atau keturunannya. Bagi aku yg utama adalah akhlak masing2. Tak kira walau setinggi mana pun darjat seseorg tu apa yg penting adalah akhlak dan budi-pekerti yg baik. Jika kita mempunyai akhlak yg buruk seperti mulut celupar, kaki arak, berzina, rasuah, makan duit haram, sombong, angkuh, bangga diri, dan segala sifat2 tercela maka tak adalah bezanya kita dgn haiwan walaupun berdarah raja sekalipun. Kita tahu haiwan hanya memenuhi perut mereka dgn makanan & nafsu syahwat semata. Untunglah, haiwan tak mempunyai akal.

Cuma sebagai manusia kita mestilah saling hormat-menghormati. Hormatilah mereka sebagai sultan atau pemerintah kita. Apatah lagi pemerintah atau sultan yg mempunyai budi-pekerti dan akhlak yg baik. Bukannya bersikap kurang ajar atau biadab terhadap mereka, apatah lagi yg telah pergi........Kalau yer pun nak menegur, gunakanlah bahasa yg sopan dan baik. Tegurlah dgn cara yg berhemah. Islam tak ajar kita sombong, biadab, atau angkuh memaki hamun org lain.

Aku tak bersetuju bila kata2 kesat ataupun celupar dilemparkan pada sultan johor yg telah mangkat. DAN YANG PALING AKU TAK BERSETUJU IALAH, penghinaan aduka taruna kepada isteri Rasulullah S.A.W, Aisyah RA.

Isteri2 nabi & rasulullah yg menegakkan Islam samalah seperti ibu kandung kita sendiri. Itulah antara sebab kenapa diharamkan berkahwin dgn isteri2 rasulullah selepas kewafatannya. Sanggup & tergamakkah kita menghina ibu kita sendiri? Jawapannya? aduka taruna sanggup! Sebab itulah dia melabelkan Aisyah sama seperti Rosmah. Sedangkan Rosmah isteri PM Najib dgn Aisyah RA isteri Rasulullah SAW umpama langit dgn bumi!

Entahlah, pelik betul pemikiran aduka taruna yg mengaku islam ni. Tapi.......bila difikirkan, apa nak dihairankan bila dia menghina para2 ulamak atau sesiapa saja, kalau isteri rasulullah pun sanggup dihinanya......? Entahlah, dunia akhir zaman.

Pengajaran yg aku dapat dari peristiwa aduka taruna ni ialah, Hidup jgn suka menghina orang. Akhirnya tanpa kita sedar diri kita pula dihina seluruh kerajaan langit & bumi. Ingatlah, satu jari kita menunding orang lain..sepuluh jari menunding kita kembali. Jika isteri Rasulullah SAW tercinta pun sanggup dihinanya apatah lagi kita insan biasa yg penuh noda dan dosa................?!
Siapa Aduka Taruna itu?? Dan Mulia sangatkah dia hingga bebas berbahasa kesat kepada sesiapa saja?

January 15, 2010

All About White!

White Giraffe
White Fox
White Bear (Lazy?)
White Snake
White Wolf
White Stork
White Kangaroo
White Deer
White Monkey
White Horse
White Tigers
White Lion
White Squirrel
White Alligator
White Goat
White People
Only White 'People' can smiles!

Nak Buat Apa ek......?


OK. Aku x jadi balik Phg petang nie. Sebab? suami kakak aku dah balik awal2 tadi lagi. Aku keja, so memang xleh ikut. Unless balik pas keja. Jadi, apa aktiviti aku nk buat pas keja? Semlm aku temankn kak nora tgk staff main bola sepak kat padang mmu ni.....petang ni aku xder apa2 plan.........maybe stay opis jer kot, since ari ni pun memang kena balik lambat. Friday -5.45pm.


Oh, sebenarnya byk keja yg boleh aku buat...contohnyer kemas bilik & almari aku yg lama aku tinggalkn tu, selain menghabiskan bacaan buku2 aku yg belum habis dibaca tu.......
OKla, aku stop dulu. Insyaallah panjang umur bertemu lagi.

January 14, 2010

Women who Lost Face in Acid Attack

Acid throwing or vitriolage is a form of violent assault. Perpetrators of these attacks throw acid at their victims (usually at their faces), burning them, and damaging skin tissue, often exposing and sometimes dissolving the bones.
The consequences of these attacks include blindness and permanent scarring of the face and body.
These attacks are common in Cambodia,[6] Afghanistan,[7] India,[8] Bangladesh,[3][4] Pakistan[3] and other Asian countries.
According to Taru Bahl and M.H. Syed, 80% of victims of these acid attacks are female and almost 40% are under 18 years of age.
There is a high survival rate amongst victims of acid attacks. Consequently the victim is faced with physical challenges, which require long term surgical treatment, as well as psychological challenges, which require in-depth intervention from psychologists and counsellors at each stage of physical recovery.
Depression and anxiety are common amongst all patients with large burn injuries;
however for victims with acid injuries the physical scarring can lead to feelings of shame and embarrassment, resulting in the survivor living a life in hiding due to fear of prejudice and stigma from their peers and the community.
Many survivors continue to have vivid memories of the incident which cause great levels of distress, especially when they know their attackers are free to attack again.
http://en.wikipedia.org/wiki/Acid_attack

Haiti's Earthquake - Thousands Dead

Blood-stained bodies lay strewn in the streets of the capital, Port-au Prince, where hundreds of buildings have collapsed. Eyewitnesses said gravely injured Haitians were crying out from the rubble, pleading for doctors as night fell. With the country in chaos and facing still more damage from a series of aftershocks, their cries went mostly unheard. ...read












http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/
http://www.ft.com/home/asia