February 01, 2010

Kisah BahaGia

Bahagia itu perlu dicari.......?
Ataukah datang sendiri..?
Bahagia itu pada harta yg melimpah? Anak yg ramai? Rupa-paras yg cantik? Atau sesuatu yg sukar dijelaskan..............?
Jika bahagia itu perlu dicari, dimana aku harus mencarinya?
Dan jika ianya datang sendiri....? Bilakah ia akan datang kepadaku? Ataukah sememangnya aku sedang bahagia? Jika benar aku bahagia, mengapa aku masih diburu dosa2 silam..........? Peristiwa silam yg membuat jiwaku resah..membuatkan akalku menggelabah..dan membuatkan perasaanku tertekan.
Bahagia...yg hakiki........itulah yg aku dambakan.
Bahagia....hingga aku mengerti apa itu 'bahagia'..itulah yg aku harapkan.

Note: Karangan ini tidak ada kena-mengena dgn Encik Bahagia atau lebih dikenali sebagai Bagio dari kumpulan Damasutra yg popular dgn lagu2 slow rock mereka.

2 comments:

manz said...

Kebahagian itu abstrak...begitu jua dengan kehidupan..penuh dengan penilaian berbeza,namun utk menikmati kebahagian sebenar rasanya tak perlu sampai ke hospital bahagia.
Cukup sekadar mencari kebahagian mengikut falsafah kita.
Kalau free datanglah ke Bazar Rakyat Sebelah pasar borong..lihatlah seperti burung gelagat manusia yang mencari kebahagian di Pentas Seni UPTOWN PKPS..... http://pentasseniuptownpkps.blogspot.com/

manz said...
This comment has been removed by the author.