July 30, 2011

Misteri : Ilmu Santau.......!

Walaupun zaman kita modern dan boleh dipanggil zaman cyber, TAPI masih ramai yg percayakan bomoh serta mengamalkan ilmu² hitam. Kenapa ilmu ni dipanggil Ilmu Hitam? Kenapa tak dipanggil ilmu merah atau hijau? Sebb Hitam ni biasanya dikaitkan dengan kejahatan, memuja syaitan atau jin. Tapi bukan Jins Shamsudin. Dia tak kena-mengena dgn jin yg aku sebutkan nie......tapi, kalau pembaca nak panggil ilmu color lain pun boleh. Suka hati jer. Asalkan maksudnyer sama.

Aku sentuh topik ilmu hitam atau ilmu sihir ni sebb disekeliling aku pun masih ramai org yg taksub atau sukakan bomoh...sikit² bomoh. Tapi, aku belum pernah jumpa org yg menghantar ilmu santau kpd org lain. Harap² tak jumpa manusia seperti itu....dan minta dijauhkan. Ilmu Santau adalah salah satu ilmu hitam yg masih diamalkan sampai sekarang. Salah seorg yg pernah kena santau ialah Ustaz Kazim. Sekiranya ada pembaca yg mengamalkan ilmu hitam, seperti tangkal, pengasih, pendinding, santau, dan mcm² ilmu hitam lagi....hentikanlah perbuatan tersebut dan kembalilah kepangkal jalan sebelum terlambat. Tidak akan cium bau syurga, apatah lagi utk memasukinya bagi mereka yg mengamalkan sihir........walaupun cuma sekadar ilmu pengasih atau ilmu penunduk utk menundukkan suami atau isteri. Nasihat aku, kita doa pada Allah SWT sudah.............tak payah nak ilmu hitam ke, ilmu jingga ke, ilmu biru ke...........tu semua keja syaitan. Ilmu sains atau ilmu matematik takper. (Gambar hanya hiasan)

Note: nak tau lebih lanjut tentang ilmu santau baca kat sini.

No comments: