August 25, 2011

Bau Badan Punca Cerai

Tau tak salah satu punca pasangan bercerai adalah bau badan mcm ikan?? Jgn main².......Tak kisahlah, bau badan mcm ikan ke, mcm beruang ke, mcm tong sampah ke, yg penting bukan saja suami atau isteri tak suka, jiran sebelah rumah kita pun tak suka. Tak caya? Cubalah tanya. Tok ki belakang rumah pun x selera nak duduk dekat masa kat surau. SO......kita semua mesti alert. Tak wangi takper, tapi jgn busuk.............ingat tu! Pening kepala org menahan busuk n masam....ishkkk @#%^

Ramai yg tak perasan bau badannya mengganggu hidung org lain. Bagi mereka, hidung org lain kebal mcm hidung mereka. Tak tahu org dok menahan nafas menahan bau busuk mereka. Ketahuilah bahawa, bukan manusia saja, malah para Malaikat pun akan membenci sesuatu yg menyakiti hati jiran atau org² sekeliling kita. Tak kiralah sama ada bau sampah kat rumah kita ke......bau badan ke....bau mulut kita ke....bau rambut kita ke....jika org yg berada dekat kita merasa sakit hati maka kita akan dilaknat.

Jadi, berhati²lah. Jangan ambil ringan. Termasuklah sampah sarap yg kita buang merata²...pengorek telinga, pencungkil gigi, tisu, plastik gula², hatta kulit rambutan yg kita campak ditengah jalan sekalipun (segala yg menyebabkan org lain sakit hati) termasuklah...meludah tengah jalan atau terbersin mengadap makanan. Semuanya akan dpt saham dan kutukan serta kebencian para malaikat dan Allah SWT. Jadi, sama²lah kita ambil pelajaran. Contohilah kebersihan yg diajar oleh Rasulullah SAW. Bila dah ditinggalkan suami atau isteri sebab tak jaga kebersihan nak salahkan siapa? Sendiri mau ingat............

Nak tau lebih lanjut tentang isu dan punca cerai sila baca kat sini.

No comments: