September 02, 2011

Hujan Malam Ku Sepi

Kat luar Hujan.......besok dah hari Sabtu pun....cepatnyer masa berlalu. Dari hari Ahad lepas aku balik cuti sampailah hari ni, setiap hari kepenatan kesana-sini berjalan, tak dok rumah. Penat tapi hepi bersama insan2 tsyg..tambah lagi di hari mulia mcm ni.

Kat jengka, biasalah. Mana lagi nak jalan kalau bukan Jerantut dan Temerloh..? Itu jer yg dekat..Bandar Jengka plak adik2 aku malas nak jln, kedai kakak aku pun kt Bandar Jengka. Kalau nak jalan ke Kuantan, agak jauh sikit. So, semlm dan hari ni kami jln2 Temerloh dan Jerantut jer. Apa yg ada...? Mcm2 ADA....sungai, keta, motor, kedai, dan sebagainyer. ngehh......

Masalah pun ada. Tapi bukan masalah masa cuti, tapi masalah tak kira masa. Apa masalahnyer? Biasalah...mcm2 ada...peribadi, family, negara etc. Semuanya turut menyesak dan memenatkan lagi akal dan fikiran aku. TAPI apa yg nk dihairankan? Semua org ada masalah. Yerlah...pokoknyer kesabaran dan ketabahan menerima segala ujian, persoalannyer apakah aku mampu terus bersabar dan bertahan? Insyaallah. Allah kan sentiasa bersamaku...zahirnyer aku hanya berteman ibu-bapa, kluarga, dan teman2...batinnya aku ada Dia yg sentiasa memberi kekuatan dan kebahagiaan kpdku..Alhamdulillah. Okla..lapar dan mengantuk..nk cari makan n bantal...hehe.

No comments: