September 23, 2011

Masa Cinta vs Masa Benci

Masa syg puji melambung², bila benci kutuk plak berbakul²...itulah lumrah manusia. Masa suka, sumer baik. Bila benci semuanyer buruk. OKLAH, aku saja mengomel statement² masa syg n benci. Tapi betol kan? Realiti. Statements yg biasa kita dengar n baca dimana² ketika baru bercinta dan ketika berlaku perpisahan/perceraian. Semoga menjadi pengajaran kpd kita semua dlm mengharungi kehidupan dan percintaan.....termasuk diriku sendiri.

Masa Sayang & Cinta:


I Love you........I miss you....Dia memang menepati citarasa saya, dia memang gadis/lelaki terbaik utk sy. "Engkaulah sumber inspirasiku....pemberi semangat..pembakar semangat. Yang mendorong kejayaanku". Dia sangat memahami...pandai memasak..(goreng cekodok pun sodap) pandai ambil hati...berbudi-bahasa....menghormati org tua...cantik...hensem.....kacak...baik hati....penyayang....angkat berat..eh,..ambil berat....dialah intan payung, my soulmate...honey...syg...dear..abg...darling....kaki dia cantik, pp dia lawa...senyuman dia manis...rambut dia cantik.....semuanyer menarik dan menyenangkan hati. Dia lelaki/perempuan yg baik............Kami sanggup bersusah-senang bersama selamanyer. Dia selalu belikan hadiah...tak kedekut. Pandai melayan saya...wangi...sejuk mata memandang..Saya bertuah memilikinyer...............!


Masa Benci & Menyampah:

Kami dah takder persefahaman. Meluat ngan perangai n sikap dia. Kuat cemburu, Queen control, pemarah, panas-baran..perengus...pemalas. Mulut puaka. Curang. Main pompuan. Derhaka. Tak bertanggungjawab. Tak menghormati saya dan keluarga. Tak pandai jaga diri....dah gemuk...selekeh........boroi.......tak lawa...........misai serabut...muka serabai. Dia tu bodoh...&^%$.......tak guna...&*^%&*6....dia tu...dia tu..(mcm² dia tu) Dia tu pengikis...mata keranjang......hati busuk......suka mengungkit..kedekut.....kurang-ajar....miang....seksi sgt...sosial sgt....dia tu playboy..kaki pempuan......Hari² tak cukup makan. Baju pun tak berganti. Layanan dia membosankan. Tengok muka dia pun muak..busuk..masam..jahat. Menyesal sy kawen/kenal ngan dia...............!

Inilah hasilnya bila cinta kerana NAFSU..........jika cinta kerana ALLAH SWT Insyaallah, segalanya baik...indah....dan sempurna walaupun tidak sempurna dimata manusia. Wpun berpisah, takkan wujud kata penghinaan mahupun cacian. Kerana menyedari kita pernah saling menyayangi. Marilah kita saling menyintai dan menyayangi kerana ALLAH. Kejarlah cintaNYA....hati pasti takkan sakit.

No comments: