September 06, 2011

Tinggi Dan Berat yg Ideal

Dah jadi blog kesihatan plak. Tapi bagus gak, terutama kpd yg meminati bidang berat badan nie. Sgt concern dgn berat. Takot gemuk katanyer. Kurus-kering pun tak mau jugak. Apa kata, jom kita tengok adakah berat badan kita sesuai dgn ketinggian atau tidak...? Berat aku xyah citerla, memang sgt² ideal dgn tinggi....sebb tu kena makan byk. Org lain terlebih ideal, aku terkurang ideal. Eloklah tue........
LinkCarta ni memberitahu kategori tubuh kita, gemuk ke, sederhana ke, atau kurus. Kalau berat kita tak termasuk dlm senarai nie itu bermakna kita ni kerempeng atau terlalu kurus. Atau gedempol iaitu terlalu gemuk.

No comments: