October 22, 2011

Cerai - Kegunaan Facebook

Bukan hanya utk BerSOSIAL, malah boleh juga dijadikan sebagai modal utk bertengkar atau melafazkan cerai. Itulah antara kegunaan facebook. Bukan facebook jer sebenarnyer, begitu jugak myspace, friendster, twitter, netlog,hi5, dan mcm² laman sosial lagi. Pokoknyer adalah diri kita sendiri. Hakikatnyer tak byk pahala yg diperolehi di laman sosial begini, melainkan dosa demi dosa kerana melihat yg haram atau lalai berseronok mempamerkan kehebatan masing². Kecuali mereka yg menjadikannya sebagai medan utk berkongsi ilmu yg bermanfaat dunia dan akhirat serta mencari redha Allah SWT.


Seorang pria berumur 39 tahun di Inggris mengakhiri rumah tangganya hanya dengan mengumumkan di Facebook. Neil Brady dan Emma Brady sebelumnya telah menjalani rumah tangga selama enam tahun.

Emma Brady 35 tahun, tahu dia diceraikan dari status Facebook suaminya, Neil. Di laman web itu tertera, "Neil Brady telah mengakhiri pernikahannya dengan Emma Brady", dan hal ini menjadi pertanyaaan teman-teman Emma di Denmark mengapa mereka sampai bercerai.

Ibu satu anak yang bekerja sebagai pengurus persidangan ini shok dengan keputusan suaminya. Walaupun ia mengakui pernikahannya menghadapi banyak masalah.

Pengacara Neil Brady, Gareth Price berdalih kepada mahkamah, Emma Brady tidak diceraikan melalui Facebook. Tapi perkahwinan Neil dan Emma sudah lama tidak dapat dipertahankan.

Detail perceraian Neil Brady diungkapkan ke mahkamah, di mana dia pernah menganiaya isterinya di rumah mereka di berhampiran Accrington.

Pada Krismas tahun lalu, setelah pulang dari menghadiri acara berbeza, kedua-duanya terlibat pertengkaran dimana Neil Brady yang bekerja sebagai perunding IT menuntut ingin memeriksa telefon isterinya.

Tapi isterinya menolak dan terjadi perebutan sehingga lengan isterinya terluka. Neil Brady juga membaling isterinya keluar dari rumah.

Neil Brady, yang kini hidup bersama ibunya mengaku bersalah. Dia didenda US $ 850 dan perlu membayar pampasan dan kos mahkamah.


http://kisahtaubat.blogspot.com/2011/09/kes-pertama-di-dunia-bercerai-melalui.html

No comments: