October 31, 2011

Kekasih: Ulama Pewaris Nabi

Wpun aku bukan rakyat Kelantan,tidak pernah tinggal di Kelantan, dan negeri tercinta aku PAHANG tidak dipimpin oleh ulama TAPI aku tetap menyokong penuh kepimpinan Ulama di Malaysia. Semoga Allah merahmati kepimpinan mereka.....semoga aku, keluarga tercinta, insan² yg aku syg serta sekalian saudara muslim yg menyokong kepimpinan Islam dibumi kepunyaan Allah SWT ini akan dikumpulkan bersama org² soleh, para ulama, wali-wali Allah dan Rasulullah SAW tercinta di akhirat kelak......Sabda Rasulullah SAW: 'Sesungguhnya kamu akan bersama orang yg kamu cintai di akhirat kelak...'

Sabda Nabi SAW: “Sesungguhnya para ulama adalah pewaris para Nabi. Para Nabi tidak mewarisi dinar dan tidak pula dirham, namun (mereka) mewariskan ilmu. Sehingga sesiapa yang telah mengambilnya (ilmu tersebut), berarti telah mengambil bahagian yang sempurna.” [Hadis riwayat Imam Abu Dawud di dalam Sunannya]

Tuan Guru Nik Aziz beriadah dgn menebas (golf)...aku pun pernah menebas. Ada ke menteri-menteri atau org kenamaan lain nak menebas mcm ni....?? Kalau ada pun mesti ramai body guard dan polis pengiring tunggu tepi kebun..Oppss.... :) Kalau baca kisah org soleh atau para nabi dan rasul, mereka memang biasa dgn kehidupan susah dan miskin wpun ditawarkan dgn mcm² kemewahan........jadi, setakat menebas, mengembala, berpenat-lelah, kerja berat, adalah perkara biasa bagi nabi-nabi, para rasul dan kekasih² Allah SWT sejak dulu lagi.

No comments: