October 13, 2011

Sumpahan Seperti Monyet

Ketika isteri mengandung, suami & isteri memang sgt² dituntut utk menjaga akhlak, kata² dan perbuatan. Sebb semua tu akan mempengaruhi bayi didlm kandungan....(ecehh...cam penah ngandung plak). Eh, TAPI btol tau, cuz dlm Islam pun memang ada menyebut pantang-larang atau amalan yg digalakkan ketika mengandungkan bayi bagi melahirkan zuriat yg baik dan beriman sebagaimana yg dituntut oleh Islam.

Kanak² didlm video dibawah ini dipercayai menjadi mangsa sumpahan bapanyer sendiri yg bosan sebb isterinya asyik nak makan buahhh jerr ketika mengandungkan kanak² ini! "Anak monyet ke ke aper asyik nak makan buah jer..??" kata ayahnyer. (tu skrip aku). Peristiwa ni terjadi dinegara jiran kita Indonesia. Sejauh mana kebenaran wallahuaklam. Lesson: Jagalah kata² dan perbuatan kita tak kira bila dan dimana pun jua.

Kpd suami² sumer, kalau isteri anda mengidam makan buah atau per² makanan yg halal, layankan ajerr....! Jgn plak nak sumpah-seranah. Anak anda jugak, bukan org lain pon. Lainlah kalau isteri anda mengidam nk makan daging landak ke..(ada jual kot)..makan raksasa ke....makan dinasour ke...memanglah tak jumpa n mengarut utk dilayan.

No comments: