November 17, 2011

Mengapa Bertudung

Ni aku copy tulisan dari web lain yg aku rasakan menarik utk dikongsi disini. Cuma aku nk tambah sket, mestilah bertudung kerana Allah semata², bukan kerana supaya jadi pilihan lelaki, supaya lebih cantik, supaya dipandang mulia atau supaya nampak solehah. Tu semua mengarut. Apa pun yg kita buat mestilah kerana Allah SWT kerana kita adalah hambaNYA dan bertudung itu adalah perintahNYA. Mesti perbetulkan niat.

Bila niat dah betul, Insyaallah hasilnyer pun betul.....pastilah akan menjadi pilihan dan lebih dihormati. Kita tak lihat lelaki mengganggu wanita yg berpakaian sopan menutup aurat berbanding yg berpakaian seksi. Mereka sering menjadi bahan gangguan mata² jahat dan mulut² gatal yg mengeluarkan kata² menjatuh maruah. Nak salahkan siapa? Sendiri muhasabah diri.

Aku memang anti sket ngan renungan dan pandangan lelaki² mata jahat ni. Suka x kalau org tgk adik, kakak, mak, tunang, bini, nenek angkat korang mcm nk telan............??? Tak suka kan?? Tau pun x suka.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mengapa Wanita Islam Perlu Menutup Aurat???

Seorang lelaki non-muslim bertanya kpd seorang lelaki muslim..

Non muslim : Kenapa wanita agama kamu menutup aurat?...............

Lelaki muslim : Tersenyum sambil mengeluarkan 2 biji gula2 di dalam koceknya, Lalu salah satu darinya dibukakn bungkusannya..kemudian dia melemparkan kedua gula2 itu ke atas lantai..lalu bertanya kpd
lelaki non-muslim : “Antara kedua-duanya mana satu yg kamu akan
pilih?

Non muslim : Sudah tentulah yang masih dalam bungkusan

Lelaki muslim : Begitulah kami melihat dan menghormati kaum wanita agar mereka lebih terpelihara dan istimewa.

*Yg tertutup itu lebih indah dan suci...............*

No comments: