February 23, 2012

Ayam Pun Berdangdut

Sapa kata pakcik-makcik, abg-kakak kaki dangdut jer suka berdangdut......? Ayam pun suka tau! Tapi rela dlm paksa. Bukannyer dorang pasang sendiri lagu tersebut, tapi tuan reban mereka yg pasang. Katanyer bagi mengelakkan ayam mati mengejut!
Penternakkan pelik ini adalah di negara jiran kita Indonesia. Bagi penduduk tempatan perkara ni tak menghairankn mereka, sebb dah byk penternak yg mengamalkn terapi aneh ini. Berita aku petik dari sinarharian. Hurm.....kalau camtu aku pun nak jugak la. Lau ada ternak ayam pasangkn dorang ayat² suci al-Quran, dgn aku² sekali dpt manfaat...menternak sambil mendengar alunan kitab suci tersebut.............! Bukan per, kalau pasang lagu dangdut nanti dorang sibuk berjoget dangdut plak......nk tangkap pun payah.

No comments: