April 27, 2012

Sepi Takkan Terjadi Lagi.........!




Wahhh...wahh.....darah jiwang menggelegak lagi dlm tubuh ku...(btol ke menggelegak?) Ahh..lantak la, aku bukan cikgu bahasa melayu pun. So, x kisahlah ayat btol ke salah. Jauh sekali cikgu sastera.....tapi, hari ni izinkn aku ~ meluah rasa hati yg terpendam, wpun bahasa dan ayatku lintang-pukang. Sebenarnya ayat aku ok jer, best jer. Puji diri sendiri pulokkk...

Alhamdulillah. Rezeki yg Allah SWT kurniakan. Kpd semua kakitangan gomen jgn lupa bersyukur dgn pemberian gaji baru dariNYA.Aku taulah korang dpt gaji baru kan? kan? Heee.....Well, Bukan gaji baru jer....aper² saja segala nikmat wajiblah kita syukuri.

Aku sering mendengar masalah teman², kdg² dorang suka berkongsi dgn aku.....meluah perasaan. Sebagai kawan, kakak angkat, dan org yg rapat dgn mereka, aku setia mendengar. Kerana sahabat yg baik pasti yg sedia mendengar wpun kepenatan dan sendiri byk masalah... Tue....kaunselor² tu sumer, ingat takder masalah ke? Mesti ada.......dah nama pun hidup. Tapi, dorang wat² jer takder masalah kerana mereka tahu semua org pun ada masalah.

Yg membezakan kita adalah CARA KITA MENERIMA & MENGHADAPI MASALAH tersebut.  Ada yg menerimanya sebagai masalah, ada pula yg menerimanya sebagai BUKAN MASALAH. Hidup ini adalah pentas ujian. Susah atau senang kedua²nya adalah ujian Allah SWT. Maka, sebagai hambaNYA terima sajalah dgn hati terbuka disamping tak henti mengadu & berdoa pdNYA. Habis.....nak mengadu pd siapa lagi? Hanya DIA Pendengar Terbaik!

So....'cik suzi, aper perkaitan dgn sepi terjadi lagi nie?' Sebenarnyer aku saja letak tajuk ni, kasi suspen jer. Lagi plak aku tengah 'jiwang' nie. Well...(baper byk kali well tah, itu jer aku tau) Nak sepi mendanyer? kalau hidup kita sentiasa dikelilingi insan² tsyg? Kita takkan terasa sepi atau sunyi jika kita tetap sentiasa bersyukur dgn aper yg kita miliki.........



Kpd mereka-mereka-mereka-diluar sana....jika anda merasa sepi, sunyi, 'kosong' mcm lagu adik najwa tue.....ingatlah....Allah SWT sentiasa bersama kita. Syukurilah segenap nikmat yg dikurniakan kpd kita. Dia tidak menciptakan kita utk menangis, meratap, dan bersedih hati menurut kekecewaan dan kesedihan hati. Tapi, DIA menciptakan kita utk sentiasa ingat padaNYA...dan bersyukur pdNYA..sekaligus mencintai hanya DIA........Insyaallah, sepi pasti takkan pernah terjadi.

Jiwa yg sibuk mencintaiNYA pasti tak pernah mengenal erti sepi dan kosong.

No comments: