November 22, 2012

Bayi Dan Air Ketuban

Tak sangka inilah rupa dan keadaan bayi jika masih dalam air ketuban yg belum dipecahkn. Aku pun x tahu sgt pasal air-air nie. Bayi ni sihat dan dikeluarkan melalui proses pembedahan. Kata kawan aku, biasanyer caesar / pembedahan dorang akan pecahkn dulu air ketuban nie......bukan keluarkan mcm dlm gambar nie.

Kita pasti menyedari keajaiban Allah SWT ada dimana², hatta dlm perut kita sekalipun. Gambar ni aku kutip dari fb.............


"Gambar yg saya sertakan menunjukkan bayi yg baru shj lahir berserta kantung air ketuban yg masih dlm keadaan baik. Gambar ini berbicara spy kita semua berfikir bagaimana Allah s.w.t. menjadikan lendiran2 ini sbg wakil (asbab-pelindung) kpd seorg bayi tatkala ia berada di dlm kandungan ibunya, di saat dia tidak punya siapa2 melainkan Allah."

Seorang ulama pernah menyebut:


"Tawakkal seorg bayi sgt tinggi melangit, dibandingkan tawakkal kita kpd Allah, bayi tdk mampu berbuat apa2 dan menyerahkan takdir sepenuhnya utk diperlakukan spt apa, utk dibuang, digugurkan, dibunuh dsb. Tp Allah Maha Pelindung, sekiranya berkehendak sebaliknya, maka dihantar malaikat penjaganya.

*Gambar yg cukup mengkagumkan, dan membuatkan kita terfikir akan keajaiban ciptaan & kuasa Allah s.w.t. -Ubaidilah Al-Musawi (fb)

No comments: