October 20, 2013

Isteriku Terlanjur Berpuluh Kali

Saya seorang suami yang mempunyai seorang isteri dan 3 orang anak perempuan. Saya berumur dalam lingkungan 30-an dan telah berkahwin selama 10 tahun.

Saya merupakan seorang kakitangan kerajaan dan isteri saya merupakan seorang kaunselor. Saya merupakan seorang yang agak terbuka dari segi pergaulan. Maksud saya ialah saya bukanlah seorang yang jenis cemburu buta.

Saya boleh keluar dengan kawan perempuan satu pejabat dan isteri saya juga selalu keluar dgn kawan lelaki yg satu pejabat. Sebelum ini, saya tidak mengesyaki apa-apa dengan isteri saya. Namun sejak beberapa tahun kebelakangan ini, saya dapati isteri saya sudah berubah. Isteri saya kini boleh membalas balik cakap saya kepadanya. Saya mengesyaki bahawa isteri saya mempunyai lelaki lain dalam hidupnya.

gambar hiasan
 
Ini kerana kebelakangan ini saya dapati semua SMS di telefon bimbit telah dibuang. Keadaan ini telah berterusan. Saya juga menerima email dari seseorang yang mengatakan bahawa isteri saya telah curang kepada saya dgn beberapa lelaki lain.

Siapakah yang perlu saya percayai? Isteri atau email dari orang yang tidak dikenali?
Ini kerana saya dapati hidup isteri saya begitu mewah dengan barangan yang berjenama? Kalau nak kata saya yang beli, sememangnya saya tak mampu nak beli barang-barang yang mahal sebegitu.

Mungkin kalau isteri saya pernah terlanjur untuk beberapa kali saya akan maafkan.

Namun email itu mengatakan bahawa isteri saya telah terlanjur berpuluh-puluh kali dan dalam masa yang sama dengan beberapa lelaki lain.

Saya sayangkan isteri saya dan anak-anak saya. Namun saya tak boleh terima isteri yg curang sebegini.

Adakah saya seorang yang dayus? - siraplimau.com

No comments: