December 08, 2013

Kekontangan Idea

Tiada idea nak mengarang, dan tiada topik aku nak kongsikan...blur...itu yg bermain dlm fikiranku sekarang. Masuk fb pun byk membaca dan menengok mangsa dan keadaan banjir di Pantai Timur yg semakin buruk. Takziah kpd mereka semua, termasuk kwn2 aku yg menjadi antara mangsa perpindahan.
 
Gambar terkini Kemaman, Tganu yg dikongsikan oleh tuan Jefri Chua
 
Gambar fb en.Wan Sukairi

Banjir ni pasti banyak kerugian setiap keluarga. Aku anggarkan mesti satu keluarga kerugian berpuluh ribu atau mungkin ratus ribu. Contohnya rumah kawan sekolah aku, rumahnya semua habis rosak barang2 dan segala yg ada dlm rumah. Kereta dan motor juga ditenggelami air. Kos untuk sebiji kereta pun sudah berpuluh atau berbelas ribu, motor lagi? Belum termasuk rumah yg paras dada ditenggelami air. Peti sejuk pun terbalik dipukul banjir. Almari terkopak, tilam, pakaian, pekakas dapur ruang tamu semua bersepah berlumpur bersama pakaian seperti sampah saja kelihatan dlm rumah.


Itu tentang banjir. Ni tentang aku plak. Good Luck utk my darling yg ada exam hari ni. Isterimu sentiasa mendoakan kejayaanmu. Dgn ucapan 'sy rindu abg.' Next week baru suamiku pulang ke Kajang, Insyaallah. Rindunyerr...... (over la kau). Okla....nak layan berita tv plak.

No comments: