December 14, 2013

Luahan Orang Kelainan Upaya

Luahan rasa OKU - ORANG KURANG UPAYA

Oku macam aku di tolak mentah2 bantuan pekerjaan untuk semakan bagi tahun 2013 ke seterusnya.

Aku ada 3 orang anak dan isteri untuk di beri nafkah tetapi baru2 ini JKM reject semakan semula atas dasar aku letak gaji purata aku RM1,500 sebulan. ...

Detail semua dia mintak. syarat untuk bantuan pekerjaan OKU selama ini aku dapat dari JKM RM300 hanya yang berpendapatan RM1200 sahaja.

Cuba bayangkan 5 orang satu famili untuk menyara 4 orang isi rumah? detail perbelanjaan semua dia mintak tapi mentah2 dia reject. kelakar dan tak masuk akal aku tengok.

Takpelah mungkin duit tu nak di salurkan pada yang sepatutnya.. dah sampai masa aku usaha lebih gigih bagi memberi nafkah pada keluarga aku.

Dengan gaji purata akku dapat sebulan RM1,500 untuk hidup di KL sangat2 tidak munasabah untuk aku menerima bantuan pekerjaan OKU sebanyak RM300 sebulan.

Admin - sabarjerlah... itu baru JKM. Dia ingat RM300 tu boleh cukop belanja pasar sebulan gamaknya.. pemimpin kita layan RAKYAT SUSAH macam vabi. Ini hakikat. Nak nak lagi PUSAT ZAKAT. Macam vabi semua yang kerja kat sana. Layanan kepada rakyat susah macam gampang. Hari2 admin baca luahan rakyat mengadu. Mendidih dah rasa bila yang balik dari pusat zakat tangan kosong kehampaan. Protokol macam setan.

Bila admin luah kemarahan camni mula la menyalak.. admin jgn angkap mereka tu vabi ..tak baik bla bla bla.. yg bercakap tu ada pengalaman tak dilayan upama PENGEMIS KAT PUSAT ZAKAT?

Menteri berkenaan agaknya DAH MENINGGAL DUNIA AGAKNYA. Sebabtu rakyat makin susah dibuatnya.. dia ingat RM300 tu duit poket dia kot sampai LIAT GILA nak bagi?

Dia ingat RM300 tu boleh makan sebulan dalam keadaan zaman serba mahal ni?

Sudah sampai masanya kerajaan menkaji semula procedures JKM dan pusat zakat dan TUKAR STAF pemalas dan tak amanah kepada mereka yang layak dan amanah supaya RAKYAT YANG LAYAK dilayan seadilnya.

Jumlah bantuan JKM dikaji semula. Apa.masuk akal ker RM300 tu nak makan apa bai? Gila ka korang semua?

Tiap2 tahun umum duit zakat dapat sekian banyak bawak PELARI kemana? - fb King Jason

No comments: