January 22, 2014

Budak Dua Tahun Dibunuh, Selepas Dirogol & Liwat

Adik Nursyafiqah Abdullah Diliwat dan Dirogol Sebelum dibunuh.

Ya Allah, sedih dan pedihnya hati ini mendengar berita malam ini di TV9 sebentar tadi. Bagaimana seorang anak kecil yg tidak berdosa ini sanggup diperlakukan sedemikian rupa? Rogol, liwat dan bunuh. Hampir menitis air mataku. Sebak terasa didada ini. Marah, kecewa, dan sakit hati. Syaitan apakah yg merasuk manusia penjenayah itu?

Nursyafikah Abdullah

Siang tadi, kita dikejutkan dengan berita penemuan mayat budak dua tahun yang dibunuh kejam, dipercayai di rogol sebelum dibunuh disebuah rumah kosong di Dungun, Terengganu.

Berumur dua tahun, dia hanya sebaya anak buah kesayanganku Ailyn, anak kakakku. Comel, petah, berlari2 bermain itulah perangai diusia mereka. Apa yg anak sekecil ini tahu? Berita tv9 melaporkan polis telah menahan 4 orang suspek yg di syaki terlibat dalam pembunuhan anak kecil ini, termasuk ibu mangsa. Dan lelaki yg disyaki merogol, meliwat, dan membunuh itu adalah teman lelaki ibunya.

Nursyafikah Abdullah

Menurut polis lagi ketika di tahan, ke empat2 mereka berada dalam keadaan khayal akibat pengaruh dadah. Ayah kanak2 ini pula masih berada di dalam penjara kerana kesalahan dadah.

Aku tahu bukan aku seorang yg merasa marah dan kecewa. Sedih dan pedih mencengkam hati. Betapa jahatnya manusia? Apa yg diharapkan dari seorang penagih dadah? Sedangkan darah-daging sendiri hatta ibu-bapa mereka sendiri sanggup dibunuh demi dadah. Inikan pula darah-daging orang lain.

3 antara 4 suspek yg dlm keadaan pengaruh dadah masih ditahan dan disiasat oleh polis

Ya Allah...Engkau lebih menyayangi anak kecil ini. Sesungguhnya Engkau Maha Penyayang lagi Maha Mengasihi. Insyaallah, disana jauh lebih baik, nikmat, indah, dan bahagia buat anak ini walaupun cara pemergianmu amat mengguris hati2 kami wahai anak kecil................

No comments: