January 30, 2014

Lelaki Gondrong Hampir Diperkosa Orang Utan

Gondrong? Aku segera mengoogle apakah gondrong itu, sambil dalam hati cakap rambut panjang. Rupa-rupanya memang rambut panjang? Sebab bila aku google penuh dengan gambar lelaki Indonesia gondrong, berambut panjang. Kalau ada maksud lain aku tak tahu.

Jadi, hati-hati kepada lelaki sekalian yang rajin kehutan dan berambut panjang. Takut anda menjadi mangsa seperti dalam keratan berita ni. Apatah lagi jika wanita, dikhuatiri lebih berbahaya dan berisiko untuk diganggu.

Sumber page fb ni kali lah

Masa aku kecik-kecik dulu (sekolah rendah) aku pernah terbaca dalam surat khabar cerita seorang kanak-kanak perempuan dirogol oleh haiwan sejenis ini, bigfoot. Aku tak faham sangat perbezaan king kong, bigfoot, gorila, atau seumpamanya.

Yang aku tahu haiwan ni dari jenis yang sama kot? Kisah yg aku baca tu berlaku disebuah negara barat. Kawasan kaki pergunungan dan bersalji. Haiwan ni tinggal ditempat macam mana pun aku tak pernah ambil tahu. Tidak pasti sejauh mana kesahihan kisah tersebut, lagipun cuma melalui pembacaan akhbar. Wallahuaklam.

No comments: