May 29, 2014

Cadbury Perasa Khinzir

Bersawang dah milokaw ni sebb lama tak berupdate . Malas katanya.

Cadbury mengandungi DNA babi? What? (tetiba). Sebagai salah seorg penggemar coklat Cadbury, dan sering membeli pelbagai jenis perasa Cadbury, berita ini amat mengecewakan tapi tidak mengejutkan. Kerana di Malaysia ni memang aneh, produk yg mendapat label halal pun rupanya masih haram kerana mengandungi babi.

Mana pihak berkuasa dan bertanggungjawab selama ini? Setelah bertahun2 kami menikmati kelazatan coklat Cadbury, baru sekarang nak umumkan haram??
Sama2 lah kita berhenti dari membeli dan memakan coklat ini. Ingat, bukan coklat saja. Perkara lain pun perlu dititik berat, contohnya soal aurat, dan akhlak, babi taknak makan tapi akhlak tak mahu jaga. Tak boleh juga macam tu. Betul tak? Selamat beramal.