August 30, 2014

Sashimi Katak Hidup Menu Baru di Jepun

Hai uolls....dah makan tengahari tak? Hari ni you all makan kat luar kot? (Ayat mengada-ngada sikit) Maklumlah cuti kan. Iolls Aku duduk rumah jer, tak kemana-mana walaupun 3 hari cuti. Encik suami pula jauh, lagipun dia kerja. Kat bawah ni ada gambar makanan Jepun, sashimi katak hidup bersama potongan limau dan sos soya. What? Katak? Hanya untuk ditatap, bukan untuk ditiru resipi. iskk, apa lah orang Jepun ni negara dah maju rakyat berdisiplin, tapi suka makan merapu-rapu. Yerlah, kita Islam nak makan pun ada peraturan, hanya yg halal dan suci saja boleh dimakan. Katak haram dimakan...!







Gambar-gambar atas asiantown.net. Gambar bawah Sashimi ikan salomon, tuna, dan beberapa jenis ikan.

No comments: