September 20, 2014

Bahana Perjanjian Sambung Bayar

AYER KEROH - Disebabkan terlalu percaya kepada rakan, seorang wanita kini berdepan dengan tekanan apabila diisytiharkan muflis, sehingga mengakibatkan rumahnya bakal dilelong pada minggu depan.

Puncanya hanya kerana menyerahkan kereta dibelinya kepada rakan tanpa menukar nama, sebaliknya atas perjanjian sambung bayar.

Azura bersama suami menemui Amir Hamzah, semalam bagi memohon bantuan selepas buntu dan tertekan rumah mereka akan dilelong 26 September ini.

September 18, 2014

Suami-Isteri Dan Anak Tinggal Di Tanah Perkuburan

Johor Bahru: “Kami tidak pernah terfikir masalah gangguan makhluk halus sebaliknya hanya mahu tempat berteduh selepas terpaksa mengosongkan rumah sewa.

Rumah pasangan ini

Berjalan 2km Bersama Anak Hantar Makanan Untuk Isteri

Seorang pengguna facebook, ARieda Akhtar U'waisyahtelah memuat naik gambar dan caption yang pasti menyentuh hati pembaca. Kisah seorang bapa ini pasti mampu membuat korang menangis.

Baca kisah yang dikongsikan di bawah:-

Coretan semalam..
 
Bapa tersebut bersama anak kecil nya.

September 09, 2014

Erti Sebuah Syukur

Terharu dan tersentuh melihat kanak-kanak gaza ini begitu gembira menerima kaki palsu. Ya Allah, rahmatilah anak ini begitu juga saudara2 Islamku yg dizalimi di Gaza dan seluruh dunia........dunia dan juga akhirat kelak. Amin.


September 06, 2014

Suami Paksa Isteri Berzina Dengan Pekerja Bangladesh

PETALING JAYA: Seorang wanita mengandung tidak dapat menanggung derita selepas suaminya berulang kali memaksanya mengadakan hubungan seks dengan seorang pekerja Bangladesh untuk memenuhi nafsu seksualnya.

Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisioner Ali Ahmad pada Selasa berkata wanita berusia 27 tahun itu melarikan diri dari rumah selepas menerima panggilan daripada suaminya yang berusia 34 tahun kira-kira pukul 10.30 malam Ahad yang memberitahunya bahawa dia akan membawa pulang seorang lelaki Bangladesh untuk tidur dengannya. 

Hanya di Singapore

Tahniah......CEO contoh, sikap merendah diri dan sederhana. Itu yg diajarkan kepada umat Islam. Kita sepatutnya lebih humble dan sederhana dari uncle non-muslim ni. CEO Malaysia ada tak humble macam ni? Kalau ada teringin juga nak upload gambar........

Gambar: fb

September 05, 2014

Pakai BMW, Orang Malaysia Kaya-Kaya?

Petikkan dari facebook seorang rakan. Sangat-sangat benar. Persepi orang luar yg tidak tahu 'hakikat' sebenar tentang Kereta Mewah di Malaysia. Definisi kaya bagi pandangan aku ialah orang yg tiada hutang. Walaupun cuma berkereta kancil atau motor kapcai.

MALAYSIA RAMAI ORANG KAYA ::

Seorang warganegara UK dtg ke Malaysia utk bekerja. Selepas beberapa minggu, dia pun memberitahu rakan sekerja Malaysianya, iaitu rakan saya, katanya : "Malaysia ni memang ramai betul orang kaya ye"

Makanan Kucing Diletak Paku

Gambar yang pm ambil dari facebook. Semoga orang yang melakukan perbuatan terkutuk ini kembali kepangkal jalan. Kalau tak mahu bagi makan kucing atau anjing, jangan sakitkan mereka. Mereka juga adalah makhluk Allah yg perlu dikasihi. Selamilah kisah orang yg masuk syurga kerana memberi minum anjing yg kehausan, dan kisah orang yang dicampakkan ke neraka walaupun rajin beribadat kerana menyiksa dan mengurung kucing. Janganlah kita tergolong dalam golongan mereka yg suka mendera dan menyiksa haiwan.


Ada org tabur makanan kucing di jalanan yg mana dlm makanan tu ada paku..target nya utk bunuh kucing atau anjing jalanan supaya bila makan,akn tercekik paku tu..YA ALLAH..kejam nya. - facebook

Ayam Goreng Rangup di Goreng Dengan Plastik

Beberapa tahun lalu Puan Milokaw ada menonton satu video Ayam Goreng Plastik di Indonesia. Mungkin ada teman pembaca yang belum menonton video ini, jadi boleh tengok dan dengar sendiri. Perkara ini bukan baru dan dah lama menular di Malaysia. Seperti yg pm perdana menteri puan milokaw katakan sebelum ini, bukan hanya ayam, malah pisang goreng, kentang goreng, dan bawang goreng turut digoreng dengan plastik dan straw. Itu yg berlaku di Malaysia. Memakan Plastik adalah haram didalam Islam.

56% Atau 216, 048 Ribu Graduan Universiti Menganggur

Seramai 216,048 (56%) Graduan Universiti Menganggur Daripada 385,800 Penganggur di Malaysia. Apakah Punca dan Masalahnya? Berpelajaran tetapi tiada jawatan kosong dan pekerjaan. Itulah ungkapan yang sesuai dengan nasib para graduan yang keluar berpuluh ribu saban tahun.

Gadis Hindu Nikahi Anjing

New Delhi - Mendengar kabar dirinya dikutuk bernasib buruk, seorang gadis India, Mangli Munda menggelar upacara pernikahan dengan anjing. Acara itu dihadiri oleh 70 kerabat dan teman di Desa Jharkhand, India.

Seperti dilansir dari Express.co.uk, Kamis (4/9/2014), pernikahan itu buru-buru diselenggarakan oleh sesepuh desa. Peristiwa itu bermula saat tetua desa memberitahu orangtua Munda, bahwa putrinya dirasuki roh jahat. Sehingga tak boleh menkahi pria, atau hanya akan membawa nasib buruk jika dilakukan. Bahkan ia diyakini bisa membawa kehancuran di desanya.

 
Upacara pernikahan dengan anjing. (Daily Mail)

September 04, 2014

Cadbury Perisa Ulat-Ulatan

Aku memang dah lama boikot Cadbury ni sejak kes Cadbabi tidak lama dulu. Macam yang pernah aku luahkan di blog ini yg aku merupakan bekas penggemar Cadbury. Kepada cik puan dibawah, mungkin ini satu kesedaran untuk anda agar lebih tegas dan nekad untuk memboikot Cadbury. Jika perkara ini tidak berlaku pasti anda sekeluarga akan terus menikmati Cadbury.

..

Pompeii Bandar Zina yg Musnah Dilaknat Allah

SETIAP tahun pada tarikh 1 Disember, dunia mengadakan solidariti yang dinamanakan HARI AIDS SEDUNIA. Tahukah anda dari mana AIDS pertama ditemukan? Kes AIDS pertama ditemukan di AS pada tahun 1981. Penjajah Eropah kulit putih, Christoper Columbus juga pernah menularkan penyakit kelamin pertama di Benua Eropah, iaitu Penyakit “Raja Singa” atau Sifilis. Hari AIDS sedunia berkempen agar menggunakan KONDOM sebagai jalan penyelesaian menghindari penyakit kronik ini.

Wanita Menderita tangan Membesar

Kagum melihat wanita 59 tahun dari Thailand ini, walaupun menghidapi penyakit yg dikenal sebagai macrodystrophia lipomastosa tetapi semangat dan kerajinannya mencari rezeki wajar dicontohi. Aku sukakan semangat yang  ada padanya. Pernah menjalani pembedahan pada usia 25 tahun, tetapi tangannya tetap membesar. Potong tangan disarankan oleh doktor jika dia ingin sembuh dan bebas dari masalah tangan ini, namun Duangjay Samaksamam menolak cadangan tersebut walaupun merasa tidak selesa dan terganggu oleh penyakitnya itu. Berita asiantown.net.

Cedera Tertimpa Hujan Air Batu di Kuala Krai

Baru-baru ini kejadian yang sama berlaku di Tambunan Sabah. Cuma bezanya kejadian hujan air batu di Tambunan tidaklah besar gedabak macam di Kelantan ini. Alhamdulillah kerana tiada penduduk yg mengalami kecederaan teruk.

KUALA KRAI - Hujan batu di Kampung Enggong dekat sini, yang berlaku Isnin lalu menggemparkan penduduk, apatah lagi seorang wanita cedera akibat kejadian tersebut.

Ia juga pastinya mencatatkan sejarah kerana itulah kali pertama hujan batu yang bersaiz mencecah dua sentimeter berlaku di kampung berkenaan dan menimbulkan kebimbangan kepada penduduk jika ia berulang pada masa akan datang.

Padil (kanan) menunjukkan ketulan ais daripada hujan batu kepada Azmi.

Israel Belanja USD 2.5 Bilion Untuk Serang Gaza

Bukan sedikit. Bilion. Semoga kita semua terus istiqamah memboikot produk yahudi agar wang tersebut tidak mengalir kepada pembantaian dan pembunuhan kejam saudara Islam kita di Palestine.

BAITULMUQADDIS - Menteri Pertahanan Israel, Moshe Yaalon kelmarin memberitahu bahawa kos operasi ketenteraan di Semenanjung Gaza yang berlangsung selama 50 hari menelan belanja lebih AS$2.5 bilion (RM7.95 bilion).

 BEBERAPA askar Israel membaiki sebuah kereta kebal model Merkava yang rosak berhampiran sempadan Gaza pada 20 Ogos lalu.

Cahaya Misteri di Langit Putatan Sabah

Kota Kinabalu: Kemunculan cahaya merah di langit yang jelas dilihat selama beberapa minit bukan saja menyebabkan orang ramai panik, malah ada antaranya pantas membuat pelbagai andaian termasuk mendakwa kejadian itu disebabkan oleh meteor atau tahi bintang.

CAHAYA misteri yang menggemparkan orang ramai.

 Difahamkan, cahaya merah pegun itu mula jelas kelihatan sekitar Penampang dan Putatan bermula jam 7 malam semalam, sebelum mulai kabur dan akhirnya hilang begitu saja kira-kira jam 10 malam.

Seorang penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai Winnie, 22, berkata, dia menyedari fenomena itu ketika memandu kereta untuk pulang ke rumahnya, kira-kira jam 9 malam.

“Ketika itu, saya memandu ke Tanjung Aru dan orang ramai keluar dari rumah selain ada yang membanjiri kawasan pantai. 

“Saya memberhentikan kenderaan dan melihat satu garisan terang di langit dan menyangkakan ia adalah tahi bintang,” katanya ketika ditemui, di sini, semalam.
Winnie berkata, keadaan itu agak berbeza kerana kebiasaannya cahaya dicetuskan tahi bintang akan bergerak, tetapi cahaya berkenaan kelihatan pegun. - myMetro

"Menyesal kahwin Dengan Kau"

Keratan yang dikongsi oleh seorang rakan di facebook. Ada juga komen yg bertanya 'macam mana pula kalau suami yg cakap?' Bagiku sama saja, lelaki atau perempuan yg cakap. Kita akan dipertanggungjawabkan diatas segala ucapan dan perbuatan yg kita lakukan. Itu janji Allah yg pasti. Diatas dunia kita bebas bercakap dan melakukan apa saja sesuka hati, sekali melangkah ke alam kubur kita tahulah langit itu tinggi atau rendah. Sekadar peringatan bersama.


September 03, 2014

Air Coklat Perisa Bangkai

Salah satu sebab aku geli untuk membeli produk bukan muslim. Seboleh mungkin stok dirumah, baik kicap, roti, meehun, sardin, minuman, dan mcm² lagi aku memilih produk muslim. Itupun, malam tadi aku baca  ramai juga peniaga melayu 'mendajal' menjual di gerai dengan memasukkan benda yang tidak sepatutnya. Contohnya pisang, kentang, bawang, ayam, dan beberapa makanan lagi digoreng dengan plastik dan straw. Itu pengalaman yg diceritakan oleh mereka yg melihat sendiri dengan mata kepala bagaimana peniaga melayu memasukkan plastik dan straw tersebut. Itulah ciri-ciri peniaga yg Allah janjikan neraka. Kalau dah Islam macam tu, apatah lagi kafir? Air coklat ni tak tahu kilang melayu atau non-muslim, susah nak jumpa air coklat kilang melayu.

Alor Gajah: Seorang lelaki warga emas mendakwa minuman bercoklat yang dibeli dari sebuah pasar raya hujung bulan lalu mengandungi bangkai disyaki tikus selepas anaknya mengadu sakit perut.
 
MOHAMAD menunjukkan rangka tikus yang ditemui dalam pek minuman bercoklat yang dibeli hujung bulan lalu.

September 02, 2014

Kucing Didera Kejam Oleh Seorang Peniaga Pasar Selayang

Sedih dan pedihnya hati melihat kucing ini dizalimi sedemikian rupa (gambar). Aku harap pendera kucing ini akan menerima balasan yg setimpal diatas perbuatannya itu. Rezeki kamu pun Allah yg bagi, kamu angkuh terhadap makhluk Allah yang lain.

Kuala Lumpur: Tanpa perikemanusiaan, seekor kucing menerima azab apabila mulutnya hancur manakala hampir semua giginya patah akibat dipukul kerana kesalahan mencuri ikan untuk mengisi perut. Kisah seekor kucing dibelasah seorang peniaga sebuah pasar di Selayang, menjadi kemarahan orang ramai kerana tindakan itu disifatkan keterlaluan.