October 21, 2016

Surat Buat Bapa Saudara Mangsa DUKE

Surat Buat Bapa Saudara Mangsa DUKE (Dipetik dari fb)

Assalamualaikum .. Hai.. Nama saya Amani, graduan uia dalam bidang psikologi dan kini memegang jawatan sbgai seorang kaunselor di sebuah jabatan kerajaan. Saya juga merupakan seorang anak yatim piatu yg kematian ibu dan ayah ketika masih kecil.



Saya terbaca tentang keadaan 2 orang anak kecil yg di “makan” haknya oleh Bapa Saudara sendiri. Mungkin ramai yg tidak tahu kesan dan akibat drpd perbuatan terkutuk ini terhadap golongan2 terpilih seperti kami.

Jadi, dengan lafaz bismillahirahmanirahim, saya tulis surat ini utk En.Faizz agar dpt diteliti dan diamati dgn jiwa yg tenang..

October 20, 2016

Babi Goreng Rangup

Nak order tak? Menu "Anjing bersalut keju" pun ada kalau nak. Eh, janganlah sentap. Akak Milokaw tanya jer, kot² kalau ada pembaca muslim yg teringin nak order? Non-muslim akak tak tanya, sebab urusan Islam dan halal bukan urusan mereka.

Macam dah bertukar profesion kan. Sebenarnya, akak milokaw hanya menjual Manjakani yg murah itu. Murah supaya mampu dibeli dan dimiliki oleh sesiapa saja. Sebab tu tak jual mahal² macam orang lain 30-40 ringgit sebotol.

Gambar hiasan duniawi

Back to the topic. Anjing dan Babi tadi. Apa yg nak dijijik dan digelikan? Akak Milokaw bagi free kalau ada sesiapa yg nak? Ala, nama jer pun.....tapi sebenarnya Babi goreng rangup tu ayam. Anjing salut keju tu sebenarnya daging lembu. Apa da.....nama jer, jangan risau. Kalau rasa teringin nak order sila whatsapp akak Milokaw OK?

October 17, 2016

Pampers Anak Berdarah - Suami Ugut Jatuh Talak

dan tak benarkan report polis....! Rupa-rupanya......

Manusia jenis apakah ini? Sesungguhnya azab Allah SWT amatlah pedih. Segala kezaliman, kekejian, dan penganiayaan yg dilakukan didunia pasti akan mendapat balasan. Bertaubatlah selagi kita punya masa. Semoga Allah tabahkan hati ibu dan anak kecil ini...dan dikurniakan kehidupan yg lebih baik.

Gambar bapa & anak hanya hiasan

October 14, 2016

Sultan Kelantan Dipilih Sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15

Alhamdulillah, berita dibawah ni berita yg mengembirakan hati di saat hati terusik oleh berita naiknya segala macam benda. Yang terbaru kenaikkan kadar tol! Bagi akak milokaw, kenaikkan tu memang membebankan sebab hampir setiap minggu menggunakan laluan tol sebanyak 3  tol utk ke rumah kakak hakak. Oh lupa pula, kata menteri, "Kalau tak mahu kena tol, ikutlah jalan biasa". Betul jugak tu pak menteri oi...TAPI ni cek nak habaq mai, lalu tol pun makan masa hampir sejam, kalau ikut jalan dalam tu tak tahu lah pukul berapa pula baru sampai?? Inipun syukur dah pindah SK, tahun lepas duduk Kajang hari² lalu tol pergi-balik kerja. OK...tinggalkan sejenak pasal tol tu. Kita baca berita yg menggembirakan ini :)

KUALA LUMPUR, 14 Okt: Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15 menggantikan Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah mulai 13 Disember 2016 untuk tempoh 5 tahun, dalam satu pengumuman selepas Mesyuarat Majlis Raja-Raja Khas ke-243 di Istana Negara, hari ini.

Berita dan gambar siakapkeli.com